اخبار و رودیدادها
افسونگری قلم
خلاصه :
.
در پایه نهم با توجه به اینکه چهارمین سالی است که با قلم می نویسند و اطلاعات و توانایی مناسبی در زمینه خط نستعلیق پیدا کرده اند و اکثریت دانش آموزان از خط تحریری زیبایی برخوردارند، لذا برای یکنواخت نشدن کار و آشنایی با خطوط دیگر، خط شکسته نستعلیق آموزش داده می شود.
چون حرکت های قلم در خط شکسته سخت تر و تنوع نوشتاری بیشتری نسبت به خطوط دیگر دارد، آموزش آن قدم به قدم در کلاس انجام می شود و برای منزل گاهی تکلیف می نویسند.
خط شکسته از زیبایی خاصی برخوردار است و باعث تقویت حس زیبایی شناسی و هنرمندانه تر شدن حرکت های دست می شود.
تا پایان ترم دوم، دانش آموزان ابیاتی را که یاد گرفته اند به صورت تابلوهای کوچکی نوشته و خودشان تذهیب خواهند کرد. ( تذهیب مورد نیاز به آن ها آموزش داده می شود).
برای مشاهده ی عکس های کلاس شکسته نستعلیق اینجا کلیک کنید.
