اخبار و رودیدادها

کلاس خوشنویسی


خلاصه :

.

 

 

 

خوشنویسی و خط تحریری از کارهایی است که علاوه بر مقوله ی هنر، همیشه در نوشتن کاربرد داشته و مورد استفاده است و خط درشت (با قلم) هنری است اصیل و قدیمی که حتی در احادیث ائمه، به یادگیری آن توصیه شده ایم. بنابر این در کلاس هفتم، ترم اول خط ریز (تحریری) تدریس شد. تمام حروف الفبا را از آسان به سخت توضیح داده و برای هر حرف چند کلمه و ابیاتی که مربوط به درس داده شده است را در کلاس نوشته و هر جلسه برای منزل تکلیفی در حد یک صفحه داشتند. تکالیف گاهی متن، گاهی شعر و جملات است.

برای آموزش حروف در کلاس، بعضی جلسات از مسابقه و نوشتن روی تخته یا ترکیب ابیات استفاده می شود. با وجود اینکه قوانین حروف مهم گفته شده است ولی اگر تمرین ها و تصمیم به زیبانویسی، مستمر و دائم نباشد، خوشنویسی و خوش خط شدن اتفاق نمی افتد.

در ترم دوم بعد از دو جلسه (از دهم بهمن) خوشنویسی با قلم شروع می شود. وسایل مورد نیاز آن قلم دزفولی، دوات و دفتر گلاسه است.

برای کلاس خط درشت، بچه ها را بر اساس توانایی شان و آموزشی که از قبل برای خط درشت دیده اند، گروه بندی کرده و سرمشق ها مطابق توانایی هایشان داده می شود.

 

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران