اخبار و رودیدادها

کارگاه توانمندسازی


خلاصه :

.

 

 

 

در راستای اهداف مؤسسه فرهنگی آموزشی تزکیه و سند تحول بنیادین که اهمیت ویژه ای برای نقش معلم در تربیت قائل است، مؤسسه تزکیه اقدام به تشکیل جلساتی در جهت توانمندسازی دبیران و رسیدن به مدرسه معیار نموده است که کارگاه توانمندسازی دبیران در تابستان 95 یکی از آنهاست.

اهداف برگزاری این کارگاه که با حضور دکتر فضلی خانی و سرکار خانم مهندس رستگار تشکیل شد، شامل :

1) آشنایی با رویکردهاهای نوین یاددهی _ یادگیری

2) تواناسازی و ارتقای صلاحیتها و مهارتهای حرفه ای معلمان

3) ارائه مدل و الگوی توانمندسازی معلمان

4) هدایت، نظارت و ارزشیابی فعالیتهای آموزشی کلاسهای درس

5) زمینه سازی جهت نیل به مدرسه معیار جمهوری اسلامی ایران ،  بود.

در این جلسات که 16 ساعت زمان برد، دبیران در گروه های درسی خودشان به صورت کارگاهی به این سوالات پاسخ دادند :

1. چه چیزی می خواهم آموزش دهم؟ و تبیین اهداف یک واحد درسی

2. به چه کسی می خواهم آموزش دهم؟ (تحلیل مخاطب)

3. چرایی و فلسفه یادگیری

4. نحوه انگیزه سازی و شاداب نگه داشتن کلاس

و ...

در بخش پایانی که توسط سرکار خانم مهندس رستگار ارائه شد به بررسی روشهای ارزشیابی و ... پرداخته شد و بنا شد تا دبیران طرح درسهایشان را با الگوی جدید بنویسند.

ادامه جلسات در شهریور و مهر برگزار خواهد شد و یک تیم ارزیاب در پایان هر ماه به مشاهده کلاسها و بررسی نقاط قوت و ضعف خواهند پرداخت و تجارب دبیران مستندسازی خواهد شد تا انشاالله در سال آینده جهش مثبتی در عملکرد دبیران ایجاد شود.

 

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران