اخبار و رودیدادها
کارگاه توانمندسازی
خلاصه :
.
در راستای اهداف مؤسسه فرهنگی آموزشی تزکیه و سند تحول بنیادین که اهمیت ویژه ای برای نقش معلم در تربیت قائل است، مؤسسه تزکیه اقدام به تشکیل جلساتی در جهت توانمندسازی دبیران و رسیدن به مدرسه معیار نموده است که کارگاه توانمندسازی دبیران در تابستان 95 یکی از آنهاست.
اهداف برگزاری این کارگاه که با حضور دکتر فضلی خانی و سرکار خانم مهندس رستگار تشکیل شد، شامل :
1) آشنایی با رویکردهاهای نوین یاددهی _ یادگیری
2) تواناسازی و ارتقای صلاحیتها و مهارتهای حرفه ای معلمان
3) ارائه مدل و الگوی توانمندسازی معلمان
4) هدایت، نظارت و ارزشیابی فعالیتهای آموزشی کلاسهای درس
5) زمینه سازی جهت نیل به مدرسه معیار جمهوری اسلامی ایران ، بود.
در این جلسات که 16 ساعت زمان برد، دبیران در گروه های درسی خودشان به صورت کارگاهی به این سوالات پاسخ دادند :
1. چه چیزی می خواهم آموزش دهم؟ و تبیین اهداف یک واحد درسی
2. به چه کسی می خواهم آموزش دهم؟ (تحلیل مخاطب)
3. چرایی و فلسفه یادگیری
4. نحوه انگیزه سازی و شاداب نگه داشتن کلاس
و ...
در بخش پایانی که توسط سرکار خانم مهندس رستگار ارائه شد به بررسی روشهای ارزشیابی و ... پرداخته شد و بنا شد تا دبیران طرح درسهایشان را با الگوی جدید بنویسند.
ادامه جلسات در شهریور و مهر برگزار خواهد شد و یک تیم ارزیاب در پایان هر ماه به مشاهده کلاسها و بررسی نقاط قوت و ضعف خواهند پرداخت و تجارب دبیران مستندسازی خواهد شد تا انشاالله در سال آینده جهش مثبتی در عملکرد دبیران ایجاد شود.
