اخبار و رودیدادها

بازدید از مجتمع آموزشی بانو امین


خلاصه :

.

 

تقرببا ساعت یک بعدازظهر بود که بالاخره توانستیم ،هماهنگ شویم و حرکت کنیم.
وارد خیابان دولت که شدیم هیچ جای پارکی برای ماشینها وجود نداشت. جلوی درب مجتمع چند دقیقه ای طول کشید تا هماهنگی ها انجام شود که ماشینها داخل حیاط مجتمع پارک شود.
لحظه پارک ماشین صحنه ای نظر ما را به خودش جلب کرد و آن هم دستگاه خودپردازی بود که در اولین قسمت ورودی مدرسه طراحی شده بود.


حیاط مدرسه ، درخت توت ،نیمکت های چوبی و قدیمی ، شیرهای آبخوری ما را به عمق دوران مدرسه خودمون فرو برده بود. این حس و توی همه هیئت همراه ما میشد لمس کرد.
استقبال گرمی از ما به عمل آمد!


همگی دور یک میز مستطیل بزرگ که از به هم پیوستن چند میز کوچک درست شده بود نشستیم.
صحبت ها را که شروع کردیم !


وارد بحث تخصصی هوشمند سازی که شدیم متوجه شدم مجتمع بانو امین دارای چهار پورتال مجزا می باشد و پژوهشکده ای هم مخصوص خود رایانه دارند که مجزا از مجتمع عمل می کند.
آموزش رایانه شامل سه بخش می باشد : 1- آموزش به دانش آموزان  2- آموزش به معلمین و کادر  3- آموزش به اولیا


آموزش رایانه را به طور حرفه ای از سال هفتم شروع می کنند یعنی همان سالی که آموزش و پرورش برایش کتاب درسی تالیف کرده است. در اینجا یک نکته ای به وجود می آمد و آن اینکه مجتمع محتوای کتاب درسی سال هفتم را در مقاطع پایین تر و به صورت جز به جز به دانش آموزان آموزش داده است پس حال باید چه کار کرد ؟ در اینجا کتاب درسی به صورت کامل کنار گذاشته نمی شود بلکه همراه با آن آموزش نرم افراز مولتی مدیا نیز در اولویت آموزشی قرار گرفته بود. یعنی دانش آموزان هم به تکرار و دوره مباحث قبلی می پرداختند و هم مباحث جدید را آموزش میدهند.


دانش آموزان در سال اول دبیرستان ساخت وبلاگ و کار با آن را می آموزند و در سال دوم فلش را به طور کامل آموزش می بینند. انتخاب این مباحث براساس نیاز دانش آموزان ارائه می گردد و ممکن است در سالهای آینده براساس تغییر نیاز دانش آموزان این سرفصل ها نیز تغییر کند.


نکته جالب این بود که دانش آموزان در برنامه هفتگی ،ساعتی برای آموزش کامپیوتر دارند که براساس نیاز مقطع زمانبندی شده است. دبستان 45 دقیقه ،راهنمایی 50 دقیقه و دبیرستان 60 دقیقه در هفته را در کلاس رایانه به سر می برند.
کلاسها به صورت پروژه محور و کاملا عملی ارائه می گردد. در اول ترم هر دانش آموز یکی از دروس خود را انتخاب می کند و پروژه خود را بر روی آن درس به صورت ساخت برنامه رایانه ای ادامه میدهند  که با این کار در پایان ترم هم نمره رایانه می گیرد و هم آن پروژه را به عنوان تحقیق کلاسی به دبیر مربوطه ارائه کرده و امتیاز می گیرد.
در انتهای ترم کارهای گروهی دانش آموزان در شبکه قرار می گیرد که حتی اولیا و کلیه دبیران همبتوانند کارهای دانش آموزان را ببینند.
ارزشیابی کلاسهای رایانه به اینگونه هست که8  نمره برای کار عملی کلاس و 12 نمره به پروژه تعلق می گیرد.


در بحث کلاسهای هوشمند، در مقطع دبیرستان ،از 8 کلاس 5 کلاس آنها دارای تخته هوشمند می باشد. در هر کلاس یک سیستم کامپیوتر وجود دارد که کلیه کارهای دبیران در آن انجام می شود .این یعنی دبیر بدون هیچ دفتر و یا کاغذی وارد کلاس می شود. خود می تواند دفتر کلاسی خود را آنگونه که می پسندد در شبکه طراحی کند. حضور و غیاب ، نمرات ، تکالیف ، کارگروهی و.... همه در شبکه تعریف می شود.

 دانش آموزان می توانند سوالات خود را در شبکه ایمیل کنند تا دبیر مربوطه پاسخ دهد .
وقتی رمز موفقیت این دوستان را در طرح الکترونیک کردن دبیران جویا شدیم به نکات جالبی نیز رسیدیم.


 4 فضای مجزا و برای هر مقطع یک پورتال تعریف شده بود و مسئول هر بخش و یا پایه خود موظف بود اطلاعات خود را وارد کند و پس از تایید مدیر مقطع و یا فرد امین مدیر این اطلاعات قابلیت نمایش پیدا میکرد. مجزا بودن پورتال هر مقطع حس رقابت را در همه مقاطع ایجاد میکرد.
قسمت دوم سایت elearning بود که شامل درس افزار از راه دور و دفتر دبیران میشد.


در پایان گفتگو مدیر مقطع دبیرستان حضور یافتند.
به امید روزی که بتوانیم بهترین خدمت رسانی را به دانش آموزان داشته باشیم و خدا و خلق خدا را راضی و خشنود ببینیم.


برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران