اخبار و رودیدادها

استمرار خدمت با مدیریت جدید در دبستان تزکیه


خلاصه :

.

سرکار خانم میرزا زاده اندوخته ای از تجربه های متفاوتش را در صحن دبستان به دست مدیری جوان سپرد تا سرکار خانم یدیسار با عنایت به هم اندیشی های مرسوم ، رسمی نو دراندازد و تجربه های گذشته را با لباسی متفاوت بر قامت کار بپوشاند .

تزکیه ای ها ، گذر این مدیر خدوم را با احترام تمام مشایعت کرده و برای ایشان آرزو می کنند تا در سایه ی عنایت های خاصه ی حضرت حق همچنان در وادی تعلیم و تربیت منشا اثرات خیر و بابرکت باشند .

برای آشنایی با مدیریت جدید ، ساعتی به گفتگو نشستیم تا هم از روند فعالیت های گذشته ی ایشان مطلع شویم و هم سری به آینده و برنامه های آتی خانم یدیسار بزنیم . این مدیر جوان ، دیروز تزکیه را برای تحصیلات خود انتخاب کرد و امروز برای حضوری خدمت گزارانه از جنس مدیریت . مرور این گفتگو خالی از لطف نیست . هم سبب آشنایی بیشتر است و هم بهانه ی آرزوی توفیق در سمت جدید .

1- حرف اول ؟

سلام و تشکر از این باب آشنایی و شکر به این که باز هم ماموریت دیگری دارم . امیدوارم به بهترین شکل رقم بخورد . تزکیه از مدارس موفق است و برای همراهی با آن باید توان بیشتری گذاشت . خداوند به همه ی ما کمک کند .

2- از خودتان بگویید . از روند تحصیلات و کار ؟

سمیه یدیسار هستم . دوره راهنمایی و دبیرستان را در تزکیه گذرانده ام و بعد از تحصیلات مدرسه ای ، رشته ریاضی دانشگاه تهران برایم گام اول شد و فوق لیسانس مدیریت پروژه از دانشگاه انگلستان ، گام بعدی .  بعد از ازدواج ، بخاطر شرایط تحصیل همسرم چند سالی به انگلستان رفتیم. تصمیم گرفتم به ادامه ی تحصیل در رشته آموزش ریاضی ، ولی به دلیل اینکه فکر کردم رشته مدیریت پروژه در همه ی زمینه ها کاربرد دارد ، این رشته را انتخاب کردم .

 در حال حاضر هم مادر دو فرزند هستم . امیرحسین 10 ساله است و نرگس خانم 8 ساله

3- مهم تریت فعالیت های شغلی شما ؟

مجموعا هشت سالی می شود که صرفا فعالیت آموزشی می کنم . معلمی را با تدریس ریاضیات ، هندسه و حسابان در مدارس تزکیه و ریحانه الرسول به یادگار دارم و تجربه مدیریتی هم مربوط به سال های کاریم در دبستان شهید مهدوی است .

 

4- کدام را بیشتر دوست دارید معلمی یا مدیریت ؟ کدام بهانه ی موفقیت بیشترند ؟

هر دو را می پسندم . معلمی را از آن جهت که در رشد دانش آموز و پرورش او سهیم هستم و هم زمان با او خودم را رشد می دهم دوست دارم . روش حل مساله را در ریاضی به کار می گیرم و این برای خودم جالب است .

 مدیریت را هم دوست دارم ، برای اینکه مدیر هدایت گر یک سیستم آموزشی است . مدیریت مسیر پویایی دارد و در حال رشد و پیشرفت بودنش کار را تازه نگه می دارد . البته از تجربه های رشته ی تحصیلیم یعنی مدیریت پروژه خیلی استفاده می کنم .

5- فرمودید چند سال مدیریت دبستان شهید مهدوی را داشتید و علت انتخاب تزکیه به عنوان سنگر جدید چه بود؟

از پیشنهاد تزکیه احساس رضایت داشتم . حسی شبیه حس دانشجویانی که خارج از کشور درس خوانده و می خواهند به وطن برگردند . من احساس می کنم که به خانه ام بازگشتم . این اعتقاد من است . دعا میکنم خدا کمک کند تا با تجربه ای که پیدا کردم و دغدغه ای که برای یک دختر مسلمان از جنس خودم دارم بتوانم به نحو احسن در این حوزه کار کنم و با همکاری همکاران مقطع دبستان و در مقاطع دیگر ، نام تزکیه نام آور شود .

6- از تجربه های موازی با تحصیلات و کار هم برایمان صحبت می کنید ؟

به لطف خدا سعی کردم در راستای فعالیت های اسلامی تلاش کنم . از دوران نوجوانی با شرکت در جلسات قرآن پژوهان ، توفیق حفظ قرآن را داشتم . فرمایش یکی از معلمان خوبم سرکار خانم خاکباز معلم ریاضی که حافظ قرآن بودند در تزکیه را برای همیشه به خاطر سپرده ام که می گفتند " قرآن برکت کار شماست" . از طرفی نعمت توجه پدر بزرگوارم در منزل هم توفیق دیگری بود . پدرم راهنمای بسیار خوبی در این زمینه برای من بودند . نکته هایی که می گفتند همیشه آویزه گوش من هست .

خوشبختانه در دوران تحصیل ، یک دوره ای مشغول به فراگیری اصول عقاید شدم که در آن زمان کتاب های آقای جعفر سبحانی و کتابهای شهید مطهری را می خواندم .. در دوران دانشجویی عضو فعال بسیج دانشگاه تهران و نهاد رهبری بودم و در آن زمان در دو طرح بصیرت که پنج شنبه ها از طرف نهاد برگزار می شد حضور داشتم .

تجربه ی کوتاهی هم در خارج از کشور به بهانه ی تدریس قرآن برای کودکان در مرکز اسلامی داشتم که برایم ارزشمند است .

 

7- شخصا کار با کدام مقطع را دوست دارید و چرا ؟

دبستان ، چون شخصیت بچه ها هنوز شکل نگرفته و بسیار خوب با بزرگترها ارتباط برقرار می کنند . در احادیث آمده که سن دبستانی سن فرمانبرداری است . اگر خدا به ما کمک کند ، در کنار خانواده ها و داده های آن ها می توانیم بهترین نکته های تربیتی را در این سن به بچه ها آموزش دهیم  .

 

8- مهم ترین توصیه ی کاری برای همکارانتان؟

وجدان کاری، از نظر من معلم باید عاشق حرفه اش باشد و با جان و دل برای دانش آموزان وقت بگذارد و تلاش کند  که اگر این گونه باشد ، خستگی کاری برای او شیرین خواهد بود .

9- تجارب مدارس متفاوت در ایران اسلامی با وجود اعمال سلائق خاص ، به ویژه از نوع غیر دولتی آن، چقدر می تواند یار کاری شما باشد ؟

خیلی زیاد ، بالاخره هر کدام می توانند نتیجه هایی داشته باشند که در جایگاه خود به موفقیت های خاصی رسیده باشند و این کمک بسیار خوبی است . برای ما که می خواهیم رشد همه جانبه داشته باشیم.

10- بچه های دبستانی را در یک جمله توصیف کنید ؟ بچه های دبستانی شاداب ، پرانرژی و خلاقند .

 

11- هر نکته ی ناگفته ای که باید می گفتید و نگفتید ؟

به نظرم  تزکیه باید به عنوان یک مدرسه ی مذهبی همچنان تلاش کند که دانش آموزانش از همه نظر بهترین باشند که البته تلاش همه را می طلبد . این نکته از خاطرمان نرود که یک طرف کار، مدرسه است و طرف دیگر خانواده ، که باید از نظر رشد تربیتی و فرهنگی یاریگر ما باشند . امیدوارم بتوانیم تجربه های موفقی را به مجموعه ی تجربیات خوب تزکیه اضافه کنیم . متشکرم و موفق باشید .

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران