اخبار و رودیدادها

کارگروه تشکیلات زبر الحدید


خلاصه :

حضور پر شور دانش آموزان جدید الورود متوسطه دوم تزکیه در روز گرم ۲۲ تیرماه خاطره ای تازه برایمان رقم زد. برای آشنایی بیشتر تصمیم گرفتیم در قالب بازی و فعالیت گروهی برنامه های در طول سال تحصیلی را به

حضور پر شور دانش آموزان جدید الورود متوسطه دوم تزکیه

در روز گرم 22 تیرماه خاطره ای تازه برایمان رقم زد. برای آشنایی بیشتر تصمیم گرفتیم در قالب بازی و فعالیت گروهی

برنامه های در طول سال تحصیلی را به دانش آموزان معرفی کنیم. قبل از ورود دانش آموزان به سالن مورد نظر،

چیدمان صندلی ها بصورت گروهی و 10 نفره ، گرد چیده شد ...

برای مشخص شدن گروه ها یک نماد شکلات با رنگ های متفاوت روی میز گروه ها قرار گرفت. در بدو ورود عزیزان،

یک شکلات به آنها تعارف شد که رنگ کاغذ شکلات ها، گروه بچه ها را مشخص می کرد. وقتی به این ترتیب گروه بندی ها شکل گرفت مسئول فرهنگی خود را معرفی کرده و به دانش آموزان خوش آمد گفت و کار را معرفی کرد...

سپس یک نخ کاموا به دانش آموزان داده شد.

و خواستیم نخ کاموا را یک دور به دست خود بپیچند.

و در این هنگام خود را به بقیه معرفی کنند و بدون رها کردن نخ ادامه ی آن را به دیگری بدهند تا او نیز خود را معرفی کند.

بدین ترتیب کل دانش آموزان به وسیله یک نخ کاموا به هم متصل شدند. و در نهایت به آنها گفته شد که برداشت خود را از اینکار بیان کنند.

هرکس نکته ای گفت.

و در پایان و تکمیل صحبت های دانش آموزان مسئول فرهنگی گفت که با اینکار میخواسته مفهوم کار تشکیلاتی را به آنها معرفی کند و اینکه قرار است ما در طول سال تحصیلی کلیه ی فعالیت های مقطع را بر پایه ی همین مفهوم برنامه ریزی و اجرا کنیم. برای اینکه مفهوم کار تشکیلاتی بخوبی برای دانش آموزان روشن شود فعالیت دیگری تعریف شده بود. به هر گروه یک پاکت داده شد که یکی از ویژگی های کار تشکیلاتی در آن نوشته شده بود.

از دانش آموزان خواستیم ابتدا درباره ی این مفهوم با هم فکر کنند و برداشت های خود را به صورت نقاشی روی تابلویی که در اختیارشان قرار گرفت منتقل کنند. هر گروه تکه ای از یک پازل را برای طراحی و نقاشی با موضوعات متفاوت در اختیار داشتند که در انتهای کار این تکه های پازل کنار هم قرار گرفتند. مفهوم و ویژگی ها و موانع کار تشکیلاتی در آن مشهود بود .

در نهایت این پازل به شکل تابلویی زیبا روی دیواری از دیوارهای مدرسه نصب شد تا سر لوحه ای باشد برای کلیه ی فعالیت های دانش آموزان در طول سال تحصیلی 99-98 و بدین ترتیب سال جدید در کنار دانش آموزان پرشور و با نشاط آغاز شد. که در ادامه ی فعالیت های تابستانی جشن میلاد با سعادت علی بن الموسی الرضا (علیه السلام) که توسط دانش آموزان پایه یازدهم برنامه ریزی و اجرا شده بود شادی و نشاطمان را بیشتر کرد. باشد که مورد رضایت پروردگار قرار گرفته باشد.

صلی الله علیک یا علی ابن موسی الرضا علیه السلام

[gallery ids="1314,1315,1316"]

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران