فرهنگی

دورهمی جشن میلاد حضرت زینب


خلاصه :

خوب است که از زینب کبری بنویسم از حضرت صدیقه صغری بنویسم   تا نقش ببندد به دلم نام عقیله از آمدن دختر زهرا بنویسم

در تشکیلات زبرالحدید تصمیم گرفتیم به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار برنامه ای تدارک ببینیم که هم موجب افزایش معرفتمان نسبت به حضرت و مقام ایشان شود هم سبب ایجاد شور و حالی تازه در فضای مدرسه شود.

از حدود سه هفته پیش کار را شروع کردیم اولین مرحله بارش فکری و ایده بود که هر کدام از دانش آموزان هر پیشنهادی درباره نحوه برگزاری جشن داشتند می دادند که به مرور ایده ها پخته تر می شد،در نهایت با بررسی تمامی پیشنهادات به یک برنامه واحد رسیدیم و آن داشتن یک برنامه شاد و البته با محتوا در مدرسه بود که شامل یک مسابقه کیک پزی بین بچه ها و یک برنامه سالنی می شد. اکنون وقت آن بود که به دنبال محتوای مورد نظرمان بگردیم تا در برنامه سالنی ارائه دهیم، در دوهفته متوالی انواع کتاب ها و سخنرانی ها و ... را پیرامون حضرت زینب(س) بررسی کردیم که به محتواهای خوبی رسیدیم حالا باید هر کدام از محتوا ها را در قالبی که برایش مناسب بود آماده ارائه می کردیم ؛یکی در قالب کلیپ ،یکی در قالب دکلمه، دیگری به صورت مولودی و ... (همچنین تیزری جذاب برای برنامه آماده کردیم تا بچه ها را به شرکت در جشن تشویق کند) روز جشن فرا رسید اول از همه بچه ها در نماز خانه جمع شدند تا توضیحات لازم درباره مسابقات و بازی ها به آن ها داده شود بعد گروهی از دانش آموزان به سراغ مرحله اول کیک پزی رفتند و گروهی دیگر در نماز خانه ماندند و در مسابقات دیگری که برایشان تدارک دیده شده بود شرکت کردند در مرحله بعدی همه بچه ها در جشن سالنی حضور پیدا کردند و محتواهای آماده شده در قالب های مشخص ارائه شد(یکی از کار هایی که دانش آموزان را شگفت زده کرد جشن گرفتن برای بچه هایی بود که تولدشان در فصل پاییز است)

و در آخر موقع تزئین کیک ها و داوری آنان بود که شور و حال بسیاری بین دانش آموزان پدید آورده بود. با تشکر از همه دوستانی که ما را در اجرا و آماده سازی این برنامه یاری کردند. به امید رضایت حضرت زینب(س)

 

 

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران