آموزش و مقالات

مصاحبه با فاطمه دشت آبادی برنده مدال طلای المپیاد سواد رسانه


خلاصه :

مصاحبه آریانا پیر مراد و حنانه نادری با فاطمه دشت آبادی

1)چیشد که تصمیم گرفتی تو المپیاد سوادرسانه شرکت کنی؟

از روی کنجکاوی شرکت کردم اما وعده کار در رسانه درصورت کسب مدال انگیزه ام راترغیب کرد.

2)زمانی که میخواستی اولین آزمونت رو بدی، فکرمیکردی اول بشی و طلا بگیری؟واقعیت به طلا فکرنکرده بودم اما درعین حال ناامید هم نبودم.

3)از تجربیات غیردرسیت تو المپیاد برامون بگو.فضا و جو بینمون جالب و صمیمی بود و خشکی‌ای احساس نمی‌شد. برای اولین بار بردنمون دفترمرکزی همراه‌اول یا مثلا یکبار بردنمون سرصحنه فیلم‌برداری فیلم سلمان فارسی که یه سری از بازیگرهارو دیدیم و با تجربیات جدیدی روبه‌رو شدیم. بعدازرفتن به همراه‌اول و سرصحنه بود که احساس کردم دوست دارم تو این محیط کارکنم؛ سرصحنه فیلم، استودیو و...

4)شرکت کردن تو المپیاد تاثیری روی روند تحصیلت داشته؟با توجه به اینکه سوادرسانه مثل المپیاد زیست و... نیست که مجبورشیم دروس دیگمون رو بذاریم کنار و کتاب های مرجع بخونیم. تنها وقتی که من برای سوادرسانه گذاشتم، کلاس های خانم حجاری (دبیر سواد رسانه)بود.

5) واکنش اطرافیانت موقعی که میخواستی شروع کنی و طی روند آزمون ها چطور بود؟مادرم خیلی تشویقم میکرد و بهم روحیه میداد.

6) واکنش اطرافیانت موقع اعلام نتایج چجوری بود؟ از حس و حال خودت هم برامون بگوموقع اعلام نتایج که خانواده نبودن و رفته بودن شاه عبدالعظیم. من اولین مدال طلایی بودم که اعلام کردن. بعد از اینکه رفتم روی سن و تقدیرنامه رو گرفتم، تازه و باورم شد که اول شدم و طلا گرفتم. خانواده ام با خوشحالی به همراه مادر بزرگم به استقبالم اومدن و بهم تبریک گفتن .

7) اگر برگردی عقب، با وجود تمام چیزای خوب و بدی که تجربه کردی، بازم شرکت توی المپیاد رو انتخاب میکنی؟بله حتما با وجود تمام تجربیات خوب و بد باز هم انتخاب میکنم.

8) به کسی پیشنهاد میکنی توی المپیاد شرکت کنه؟بله چون صرف نظر از همه ی سختیهاش تجربه خوب و جالبی بود .

9)با اینکه رشته ات تجربیه چرا تو المپیاد سواد رسانه شرکت کردی؟من تو دو المپیاد سوادرسانه و زیست ثبت نام کرده بودم که با توجه به سنگین بودن مطالب زیست دبیرستان و جامع بودن کتاب های المپیاد زیست از شرکت در این المپیاد انصراف دادم با توجه به مزایای المپیاد سواد رسانه تصمیم به شرکت در این المپیاد گرفتم.

10)اگر بخوای به بچه هایی که قراره امسال و سال های بعد برای شرکت در این المپیاد اقدام کنن پیشنهادی کنی، چی میگی؟میگم که اصلا لازم نیست سخت بگیرید، برید و امتحانش کنید و بدونین قراره یه تجربه خوب و خاطرات به یاد موندنی براتون بمونه.11) از روند مراحل المپیاد برامون بگو؟مرحله اول 50 تست بود که باید پاسخ میدادیم و طبعا نمره منفی داشت.مرحله دوم تشریحی برگزار شد و باید توضیحاتی رو براشون می نوشتیم.مرحله سوم هم object motion بود. بعد از دادن آموزش پروژه رو شروع کردیم و گاها تا 4 صبح بیدار بودیم و ادیت می زدیم اما خدا رو شکر کار نهایی مون رو به عنوان گروه اول تحویل دادیم.

 

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران